Când un brand are o prezență pe social media solidă, chiar și cei care nu sunt fani știu despre asta.
Un ton îndrăzneț s-ar putea să nu funcționeze pentru fiecare brand, dar strategia concepută de o agenție marketing digital, consecvența și un punct de vedere unic pot lăsa o impresie de durată atât pe platformele de socializare, cât și în afara acestora. Iată de ce este important să ai o prezență pe rețelele de socializare și cum să construiești una pentru afacerea ta.
Prezența pe rețelele sociale este cartea de vizită a brandului tău pe platformele de socializare și conexiunea pe care o ai cu publicul tău. Există mai multe beneficii ale unei prezențe puternice pe rețelele sociale:
Canal de marketing fiabil
Când construiești o prezență pe social media puternică pentru afacerea ta, ai o legătură directă și fiabilă cu publicul țintă. Poate necesita ceva efort pentru a construi un public, sau colaborarea cu o agenție marketing digital dar odată ce reușești, este relativ ieftin să îl menții, mai ales în comparație cu publicitatea plătită.
Rezultate măsurabile
Comparativ cu tacticile de marketing tradiționale folosite de o agenție marketing digital— cum ar fi panourile publicitare și reclamele TV — este relativ ușor să măsori progresul pe rețelele sociale. Analizând indicatorii de performanță ai rețelelor sociale, cum ar fi numărul de aprecieri, distribuiri și comentarii la postările de pe rețelele sociale, atât tu cât și o agenție marketing digital puteți vedea cu ușurință ce conținut rezonează cu publicul tău și care nu.
Oportunități de învățare
Când interacționezi activ cu publicul tău, afli despre preferințele și prioritățile acestuia. Prin intermediul conturilor tale de socializare, poți pune întrebări, poți primi feedback de la clienți și poți testa idei noi. Colectarea acestor informații despre public - și acționarea în funcție de ele - va consolida prezența brandului tău pe termen lung.

Cum să-ți construiești prezența pe rețelele sociale
1. Cunoaște-ți publicul
2. Concentrează-te pe una sau două platforme
3. Creează un brand
4. Fii consecvent
5. Interacționează activ cu urmăritorii
1. Cunoaște-ți publicul
Înțelege preferințele publicului pentru a pune bazele restului strategiei de social media. O agenție marketing digital precum CreationHub se poate ocupa de această strategie. Află cum!
Să știi dacă publicul țintă este în general mai tânăr sau mai în vârstă, urban sau rural, atent la buget sau înstărit te va ajuta să stabilești ce tipuri de conținut să le oferi și unde.
Apreciază ei imagini de înaltă calitate sau povești inspiraționale? Cunoașterea preferințelor, obiceiurilor și punctelor lor slabe te va ajuta să stabilești unde și cum să le răspunzi.
2. Concentrează-te pe una sau două platforme
Poate părea contraintuitiv dacă obiectivul tău final este să construiești o prezență socială care se extinde mult dincolo de o singură platformă de socializare, dar îți vei maximiza eforturile concentrându-te pe una sau două. Locul în care piața ta țintă petrece cel mai mult timp va dicta platformele potrivite pentru tine. Iată care sunt opțiunile:
- TikTok. TikTok deservește în principal utilizatorii mai tineri de social media (cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani) și un public de nișă, datorită unui algoritm foarte priceput la furnizarea de conținut relevant.
- YouTube. Mai mult decât o platformă de găzduire video, YouTube se adresează publicului din Generația Z, milenialilor și Generației X care caută comunitate, divertisment și conținut educațional.
- Facebook. Urmăritorii de pe Facebook tind să interacționeze cu branduri locale, axate pe comunitate, deoarece rețeaua socială are funcții precum check-in-uri și recenzii care încurajează magazinele fizice.
- Instagram. Instagram are o gamă largă de utilizatori, dar concentrarea sa pe conținut vizual plăcut din punct de vedere estetic îl face deosebit de atractiv pentru cei interesați de conținut despre modă, călătorii, mâncare și stil de viață.
- LinkedIn. Peste jumătate dintre utilizatorii LinkedIn au vârste cuprinse între 25 și 34 de ani și sunt profesioniști care caută conținut util, oportunități de networking și informații valoroase care le pot ajuta afacerile și carierele.
3. Creează un brand
E greu să ai un avantaj competitiv dacă arăți și suni ca toți concurenții tăi. O agenție marketing digital îți realizează o analiză a concurenței și rafinează vocea și identitatea vizuală a mărcii tale, astfel încât acestea să fie unice și ușor de recunoscut pe canalele de socializare.
4. Fii consecvent
Planifică un calendar de conținut lunar sau trimestrial sau dă această sarcină către o agenție marketing digital pentru a te asigura că vei avea suficient conținut pentru a rămâne în mintea clienților. Dezvoltă un program de postare pe care îl poți respecta, sau cere sfatul CreationHub- agenție marketing digital, apărând în același timp în mod regulat pe rețelele sociale ale potențialilor clienți. Încearcă să creezi un calendar de conținut din care să se posteze de trei până la cinci ori pe săptămână pe profilurile tale principale de socializare și să lase loc pentru un videoclip, o imagine sau un meme rapid care să răspundă la o tendință emergentă.
5. Interacționează activ cu urmăritorii
Nu este suficient să postezi videoclipuri și imagini. Pentru a-ți construi prezența pe rețelele sociale, este esențial să răspunzi la comentarii, mențiuni și mesaje directe și să te concentrezi pe hashtag-urile în tendințe. Interacțiunea activă cu publicul tău și urmărirea tendințelor emergente încurajează atât publicul existent, cât și pe cel nou să interacționeze cu tine.
Postezi pe social media și nu ai nici un rezultat?
Adevărul este că pot exista o mulțime de probleme pentru care strategia ta pentru social media nu funcționează. Doar un audit făcut de o agenție marketing digital te poate ajuta să îți îmbunătățești strategia și să ai rezultate cuantificabile. Nu doar vorbe, dar statistici reale oferite de platformele de social media.
Ai nevoie de o agenție marketing digital?
CreationHub poate fii răspunsul pentru problema ta.
Ne ocupăm de o strategie de conținut personalizată publicului tău țintă, research și conceperea postărilor.
